POZYCJONOWANIE KROK PO KROKU

Pozycjonowanie jest ciągłym procesem adaptacji i optymalizacji. Wyniki w wyszukiwarkach nie są stałe, dlatego trzeba zwracać uwagę na ciągłe zmiany, działania konkurencji oraz obserwować zmiany na stronie. Każda zmiana, czy to na naszej stronie czy u konkurencji wpływa na pozycjonowanie, dlatego monitorowanie i dostosowywanie się do tego jest kluczem. Pracę należy zacząć od przygotowania planu działań. Pozycja strony zależy od czynników, na które wpływają podejmowane decyzje, dlatego pierwszym ważnym etapem jest analiza konkurencji i audyt strony. Wymaga to dużej staranności i cierpliwości, gdyż wyniki poprawiają się stopniowo, a wyraźniejsza zmiana widnieje po kilku miesiącach. Ilość czasu spędzona na początkowych etapach przekłada się na przyszłość. Od momentu wykonania pierwszych kroków ważne jest zastosowanie narzędzi kontrolnych, bo nawet pomimo ciągłego sprawdzania sytuacji na rynku konkurenci mogą zaskoczyć. Branża w której działasz może mieć silnych konkurentów, którzy mają wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Bardzo często jest tak, że współpracują z ekspertami SEO, bądź mają duży budżet na pozycjonowanie. Dlatego dobrym pomysłem jest obserwowanie taktyk stosowanych przez konkurencję, a przez dogłębną analizę jesteśmy w stanie podjąć działania, które pomogą zdobyć wysokie wyniki wyszukiwania. Roboty skanujące Google odwiedzają witryny w celu indeksacji, dlatego ważna jest rozbudowa materiałów i aktualizacja treści.

To powoduje częstsze aktualizacje danych i będzie to sygnał, że strona buduje pozycję eksperta w swojej dziedzinie. Gdy regularnie odświeża się treści oraz wyczerpująco pokrywa tematy algorytmy i użytkownicy patrzą na stronę przychylniej. Do tego ważne jest aby wyodrębnić tematykę i zanalizować frazy kluczowe, a ten proces powinien być systematyczny. Jednak kiedy twój biznes pojawi się na szczycie wyników wyszukiwania to nie będzie koniec pozycjonowania. W tym momencie wtedy rozpoczyna się kolejny etap, utrzymanie wyniku, które nie jest łatwe przez działania konkurencji oraz zmiany w algorytmach. Jednym z ostatnich procesów SEO jest rozbudowa sieci linków zewnętrznych, czyli stałe działanie, równoległe do prac na stronie, które jest obecne przez cały okres pozycjonowania. Uzyskanie jednego linku z domeny, która jest bardziej wartościowa, jest wydajniejsze niż zdobycie kilkunastu linków ze stron o niskich parametrach.